lauantai 26. toukokuuta 2012

Sairaalasta kotiuduin

Moni on toivonut ja odotellut postausta, ja nyt ainakin siihen tuli aihetta oikein olan takaa. Mun piti eilen illalla kirjoitella tähän blogiin, mutta asiat ei mennytkään ihan suunnitelmien mukaan.
Mua jomotti koko päivän alaselkää, ja alkuillasta alavatsaa alkoi koskea. Ajattelin, että sen on jotain ohimenevää ja seurailin vaan tilannetta. Parin tunnin päästä kipu alkoi olla melkein sietämätöntä ja lähes jatkuvaa. Me soitettiin sitten sairaalaan, että mitä tehdään ja pitäiskö sinne tulla. Mut käskettiin äitipolille. Lähdettiin yhdeltä yöllä äidin ja Joonaksen kanssa. Onneks asun suht lähellä sairaalaa. Pääsin heti käyrille. Vauva voi mainiosti, mutta mua supisti. Sain Panadolin ja supistuksia estävän ruiskeen. Makailin käyrillä ja odottelin, että lääkäri tutkisi mut. Lääkäri totesi kaiken olevan kunnossa. Kohdunkaulaa oli jäljellä 2cm.  Sain mennä lääkärin jälkeen omaan huoneeseen, missä mulle annettiin kortisonipiikki ja toinen supistuksia estävä piikki. Olin huoneessa käyrillä, ja vieläkin tuli muutama supistus. Enää ei sentään sattunut minnekään, tosin selkää vähän jomotti. Yöllä lääkäri ultras vauvan. Mä en itse nähnyt sitä, kun se näyttö oli tyhmästi. Joonas kuitenkin näki taas vauvan. Ei siitä kuulemma erottanut, että mikä on pää ja mikä häntä. :-D

Kun mä olin käyrillä, beibi hikotteli mun mahassa. Se oli myös kova potkimaan. Eilen en tuntenut kun aamulla potkuja, ja ehdin vähän huolestua. Illalla pikkuinen kuitenkin onneksi potki.   Joonas ja äiti lähtivät kotiin, ja mä vietin yön tarkkailussa.  Aamulla söin aamupalaa, ja äiti Joonas tuli katsomaan mua. Meidän oli  tarkoitus lähteä tänään meidän tädin mökille, mutta se viivästyi vähän. Mulla oli kaikki hyvin, mutta mun piti vielä odottaa lääkäriä. Tutkimuksissa kaikki oli taas hyvin, ja lääkäri antoi luvan lähteä mökille, jos mun oma kunto kestää.
Iskä haki Joonaksen, ja ne meni sinne.
 Mä en nyt saa rehkiä enää. Meidän oli tarkoitus mennä haravoimaan ym, mutta mä näköjään saan laiskotella siellä. :D No, kyllä mä tekemistä itselleni keksin.

Oon hirveen kiitollinen, että äiti ja Joonas oli mun tukena. Kätilöt ja lääkärit samoiten olivat aivan ihania ja ystävällisiä.

21 kommenttia:

  1. huh kuinka pelästyin kun luin että sairaalasta kotiuduin ja näin ton enkelin kuvan!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. laura varmaan tuliski heti ensimmäisenä tänne päivittelemään enkelikuvia jos jotai ois sattunu...

      mutta onneks kaikki on hyvin, tsemppiä laura:)!

      Poista
    2. nyt en oo yhtää varma mitä kirjotin ku en tarkistanu ennenku julkasin :-D laitoinks että tulviski....haha ehkä ymmärrätte

      Poista
  2. Huii säikähdin :(( No mut onneks kaikki on hyviin :)) Kauanko laskettuun aikaan viel on? ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tuolla alakulmassa on toi laskin, reilu kuukausi :)))

      Poista
  3. No nyt olet saanut esimakua supistuksista. Huom: vain esimakua ;) - onneksi.

    VastaaPoista
  4. Hihhiii kohta se syntyy!!! :) voi vitsi tsemppiä sulle sit synnytykseen! ei oo enää ku melkeen kuukaus! Jännittää sun puolesta :)!

    VastaaPoista
  5. Mene vaan mökille mutta älä haravoi. Istuskele ja nauti kun muut puuhailevat, he kyllä ymmärtää. Iloista loppuodotusta :)

    VastaaPoista
  6. Onneks ootte molemmat kunnossa :)
    Kuukauden päästä voit sitten haravoida mielin määrin kun vauva on täysiaikainen, mut älä viel ! ;)

    VastaaPoista
  7. oon nyt muutaman kerran lueskellut tätä sun blogia. :) ensin olin silleen, että nuin nuorena? wtf? mutta sitten kun rupesin lukemaan niin vaikutat ihan aikuismaiselta ja valmiina tähän :) ! toooodella paljon onnea vauvvelista ja toivon että kaikki menevät hyvin :) onnea !

    VastaaPoista
  8. waaaaau!! aloin lukea blogias ja no täytyy myöntää että oli ennakkoluulot ikäs takia mut aloin lukea ja oot ihan järjettömän kypsä ikäiseksesi!!!uskon että sinusta tulee hyvä äiti! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin! tsemppiä! oot rohkee nuori nainen!!!

    VastaaPoista
  9. Minäkin (niin kuin moni muukin) olen blogias aina silloin tällöin vilkauillut/ lueskellut anonyyminä tosin ja täytyy myöntää, että aluksi täälläkin oltiin melko epäluuloisia, mutta jo yhden päivityksen luettuani tulin siihen tulokseen, että olet todella kypsä ikäiseksesi ja varmaankin valmis tähän (= Jään todellakin seuraamaan näitä sinun, vauvan & joonaksen viimehetkiä ja toivottavasti kirjoittelet blogia vielä vauvan synnyttyäkin (ainakin silloin tällöin kuulumisia) (= Hyviä jatkoja!

    http://shadyshotss.blogspot.com/

    VastaaPoista
  10. Ihanaa, että olette vauvan kanssa kunnossa. <3
    Nyt vaan otat rauhallisesti, että pieni saa vielä jonkin aikaa kasvaa ja vahvistua masussa.
    Onneksi sinulla on tosiaan läheisiä tukenasi, se on kovin tärkeää sekä nyt, että tulevaisuudessa.
    Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää.

    VastaaPoista
  11. Hienoa, että olette molemmat kunnossa :)

    VastaaPoista
  12. Hyvä että molemmat ootte kunnossa, mutta oli kyllä hämäävä otsikko! Ekaks tuli mieleen, että vauva onkin päättänyt jo putkahtaa ulos :D

    Toivon todella että kirjoittelet vauvan syntymän jälkeenkin, oottelenpa täällä nyt että mitäs jatkossa :)

    VastaaPoista
  13. Mulle tuli kans mieleen otsikosta, että siellä on jo synnytetty. :D Hyvä että teillä oli kaikki kunnossa kuitenkin. :)
    http://live-enjoy-and-love.blogspot.com/

    VastaaPoista
  14. Jukupätkä. Kaveri oli linkannut sut facebookkiin ja ajattelin vähän epäluulosena avata ja tutkailla.
    Mutta nyt kun avasin ja tutkailin niin voin todeta, että ihanan positiivinen nuori odottaja siellä bloggailee :)<3
    Itse myös tässä odottelen lasta syntyväksi ja laskettu aika olisi nyt lauantaina. Eipä tosin masuasukki näytä mitään merkkejä siitä, että olisi ajoissa tulossa ulos.
    Onnea ja riemua odotukseen sinulle :) Muista pitää positiivisuus yllä vaikka välillä harmittaisikin <3

    VastaaPoista
  15. myönnän että kun ekan kerran aloin lukemaan blogias, ajattelin että huh, mitenkähän toikin pärjää, ja tuntuuhan se vähän epäloogiselta että 15-vuotias bloggailee lastenvaunuista eikä justin bieberistä...
    on ihmisillä kyllä erilaisia elämänkohtaloita, itse olen parikymppinen, asun ulkomailla, lapsi on jossain kaaukana hamassa tulevaisuudessa (tosin en seurustele miesten kanssa, että vahinkoja ei pääse tapahtumaan, thank god ;) mutta kuulostat todellakin ikäiseksesi kypsältä ja aika realistiselta. mielenterveys ja ihmissuhteet kunnossa. vertaan aina väistämättä jenkkikaveriini, joka sai tyttärensä 16-vuotiaana, oli ajoittain itsetuhoinen ja lapsen isää ei näy mailla halmeilla. olet todella onnekas että äitisi ja poikaystäväsi ovat tukena! tsemppiä todella paljon, se ei tulee olemaan helppoa mutta sen arvoista.

    VastaaPoista
  16. Löysin tän sun blogin aika vasta ja aloin sitte iha uteliaisuuttani selaileen et huh, mites meinaat pärjätä. Siinä on iso vastuu, mut tunnut oleva peril asioist ja vastuulliselt ihmiselt.. :)
    Että onnea vain kovasti! :))

    VastaaPoista
  17. satuin lukaisemaan blogiasi jonkun verran ja totesin että olen 5v vanhempi sinua, ja olisin varmaan paniikissa, jos olisin raskaana, pyörisin portaita alas, koska en olisi valmis lapsen kasvattamiseen(kaikki voimat menee, että pidän itseni järjissä), mutta on ilahduttavaa nähdä vastuullisisia ja henkisesti kasvaneita nuoria, jotka pystyvät tähän, olen nähnyt myös (liian) monta pari vuotta vanhempaa, jotka eivät ole valmiita ja loppu tulos on mitä on... mutta toivotan onnea tulevan lapsen kasvattamiseen ja nostan hattua sinulle, itse olin tuossa iässä täysi pentu

    VastaaPoista


En julkaise asiattomia, loukkaavia tai pahaa mieltä aiheuttavia kommentteja. Mielipiteensä voi ilmaista myös asiallisesti.
Pyrin vastaamaan jokaiseen kommenttiin. Ja vaikka kaikkiin en olisi vastannut, niin kaikki on kyllä luettu
Kiitos kommentista!

Minulle voi laittaa myös sähköpostia osoitteeseen lauran.arkielamaa @ gmail.com (poista välit)